Vi hadde en spesiell og flott helg i Arendal forrige helg.

Lørdag leide vi Baptistkirken og kunne feire dåp av vår venn Marcel Ngoie fra Kongo. Det var en god samling for oss som var til stede og fikk oppleve hvordan han strålte etter å ha fått oppleve dåp i Jesu navn. Det betydde mye for ham.

Søndag leide vi Havstad bedehus og hadde undervisningsgudstjeneste hvor pastor Leif Jacobsen talte over temaet: ”Hvem er du egentlig?” Dette ble til ettertanke for oss alle som var der. Vi fikk også høre vitnesbyrdet fra Marcel som ble intervjuet av Solfrid Jonassen. Han ble også tatt opp som medlem i menigheten vår som en naturlig videreføring av dåpen på lørdag. Vi hadde også besøk av Norsk Gideons Aadne Fossnes som fortalte oss om Gideons viktige arbeid i Norge. Det hele ble ledet på en utmerket måte av Ellen Gill Johannessen ledsaget av musikk og sang av Stein Jonassen med sangere.

Mandag hadde vi menighetsmøte på Dalen Misjonshus hvor vi gav vår tilslutning til byggekomiteens og menighetsrådets anbefaling i forhold til ny kirke for vår menighet. Tre forskjellige gode samlinger med mange deltakere i tre forskjellige kirkehus. Ingen tvil om at vi trenger et nytt bygg. Og er vi heldige kan vi få dette til i løpet av første halvår 2016.

Og neste helg, 2.november har vi Høstoffergudstjeneste med barnedåp. Så vi har mye godt å se fram til.

-Stig-Johnny Jørstad, Ass. pastor-