1.mai 2016 vil skrive seg inn i Metodistkirken i Arendals historie. Det er med stor glede vi nærmere etthundre deltakere på gudstjenesten fikk være med på både avslutningen av konfirmasjonstiden og medlemsopptakelse av de samme 6 konfirmantene.

For Faraja Basaluci, Martin Ngoie Kaliki, Benjamin Kasongo, Ester Banda, Doris Kasongo og Trecy Ebambi ble denne dagen avslutningen på en flott konfirmasjonstid sammen med pastor Michael Davey. De stod frem og fikk fortalt hva de hadde vært gjennom i undervisningen og svarte høyt på spørsmålene Michael stilte dem.

Pastor Michael Davey talte Guds ord med utgangspunkt i Johannes 14 og la vekt på at Jesus ønsker å være vår venn i livet! Gudstjenesten ble avsluttet med medlemsopptagelse ledet av menighetens pastor Leif Jacobsen. Her ble de samme 6 tatt opp som medlemmer i menigheten vår. Det var en stor opplevelse å se disse ungdommene bekrefte sin tro og gi sin bekreftelse på at de ønsker å være en aktiv del av menighetens fremtid.

Konfirmantene fra venstre er Faraja, Martin, Benjamin, Ester, Doris og Trecy

Pastor Leif Jacobsen leder medlemsopptagelsen